ració kft. > kiadványaink > kelemen erzsébet: violoncello

Kelemen Erzsébet:
Violoncello

borító nagyban

Voltak olyan, rövidebb-hosszabb ideig tartó, az avantgárd kísérletezés jegyében eltelt korszakai a magyar irodalomnak, amikor viszonylag nagy divatja volt a képverseknek. A magyar olvasóközönség mégis mindig távolságtartással figyelte a vizuális költészetet – éppen annak experimentális volta miatt. Szerencsére az alapvetően klasszikus versélményen szocializálódott olvasók óvatossága és fenntartásai nem kedvetlenítették el a vizuális költészet képviselőit, így a mögöttünk hagyott évszázadban e műfajban is számottevő irodalmi-művészeti értékek születtek.

A képvers huszadik századi formai, tartalmi gazdagsága után az avantgárd jegyében és nevében manapság más alkotásmódok és kifejezési formák, új műfajok kerülnek előtérbe, s a klasszikus értelemben vett képvers művelése, azaz írása/rajzolása ma már éppen egyfajta hagyományőrzés jegyében történik, amire számos példát láthatunk, elég csak Lipcsey Emőke vagy Hegedűs Mária művészetére utalni.

A női alkotók sorában a műfaji gazdagságáról ismert Kelemen Erzsébetnek (akinek jelent már meg verses, novellás és tanulmánykötete, valamint ifjúsági történelmi regénye is, vagy éppen monodrámája Teleki Pálról) mind szövegépítkezési technikájára, mind témaválasztásaira a korábban említett hagyományőrzés a jellemző, ami egyáltalán nem zárja ki az ebben a kötetben is felvállalt, jól megfigyelhető, a kísérleti irodalom sajátjaként megismert kifejezésmódok autentikus használatát. Sőt, Kelemen Erzsébet vizuális munkái, képversei éppen attól válnak sajátosan progresszívvé, ahogyan a szerző képes ötvözni az avantgárd formavilágát és kifejezési eszközeit a korábbi írásaira is jellemző keresztény, konzervatív világlátásával és értékrendjével.

Megjelenés ideje: 2005
A két kötet bolti ára: 1800 Ft

Megrendelés (racio@racio.hu)

Vissza a kiadványainkhoz!


 

ráció kft. 2004. minden jog fenntartva - racio@racio.hu