ració kft. > kiadványaink > k. ludwid pfeiffer: a mediális és az imaginárius

K. Ludwid Pfeiffer:
A mediális és az imaginárius
Egy kulturantropológiai elmélet dimenziói
(“techné és teória sorozat 2.”)
borító nagyban

„A kultúráknak szükségük van arra, amit médiumoknak – hagyományosan: művészeteknek – nevezünk. Ezek megkapó, lelkesítő tapasztalatokat tesznek lehetővé, melyek nélkül a szociális és a privát életformák imaginatív szempontból kiszáradnának. Az imaginárius-vitális cselekvési láncolatok elvesztésével a kultúrák majdan »cselekvőképességüket« is elvesztenék.

A médiumok implicit vagy rejtett kombinációk formájában jelennek meg; a médiakonfigurációk monomediális leszűkítései – az »irodalom« vagy az »abszolút« zene és festészet talán a legfeltűnőbb példák – a »pusztán esztétikainak« nevezett tapasztalat formáit képviselik. E leszűkítések bizonyos esetekben hasznosak lehetnek; a médiadinamikában mégsem ezeké az utolsó szó.”

A mediális és az imaginárius az utóbbi évtized kultúratudományi fordulatának egyik első átfogó igényű műve. K. Ludwig Pfeiffer könyve a legkülönfélébb médiatörténeti jelenségeket elemzi, a görög színházat és az olasz operát, a római cirkuszt és a japán nót, a tizenkilencedik századi európai regényt és a modern sportot.

Megjelenés ideje: 2005
Terjedelem: 512 oldal
Bolti ára: 3300 Ft

Megrendelés (racio@racio.hu)

Vissza a kiadványainkhoz!


 

ráció kft. 2004. minden jog fenntartva - racio@racio.hu